האזינו • סערת גוננים: החינוך העצמאי לא הסכים להעביר את השליטה לש"ס

    דוד קורצווייל No Comments on האזינו • סערת גוננים: החינוך העצמאי לא הסכים להעביר את השליטה לש"ס
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסאגה הארוכה סביב בית הספר החרדי, של החינוך העצמאי, במתחם גוננים בשכונת קטמון בירושלים הסתיימה.

    מי שהביא את הפתרון הוא סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן שיזם כי העירייה תבנה בית ספר חדש לבית הספר החרדי – גוננים בסכום של 9 מליון ש"ח. אם זה לא מספיק הרי שעד לבנייה, העירייה תשכור על חשבונה מקום לבית הספר.

    צפו • ההורים החרדיים מפגינים בכיכר ספרא

    ירושלים: האם התלמידים החרדיים יזרקו לרחוב?

    עיריית ירושלים צוהלת: ניצחנו את החרדים בבית המשפט

    התנכלות בירושלים • בי"ס חרדי יפונה לטובת ממ"ד

     אחד הפרטים שלא ידועים לציבור הוא ההצעה של מעין החינוך התורני ליטול חסות על בית הספר ולפתור את כל הבעיות. אלא שההצעה נפלה בגלל התנגדות של החינוך העצמאי.

    מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני חיים ביטון אמר הערב (ה') במהדורה המרכזית כי החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני אינם במלחמה. "יש פסיקת בית משפט נגד בית הספר גוננים, והפסיקה התייחסה למבנה מסויים. ברגע שהעירייה והחינוך העצמאי הגיעו למבוי סתום, פנו אלינו גם הורים וגם העירייה ובקשו שנציל את בית הספר הזה. החינוך העצמאי בא ואמר לנו כי לא יכול להיות שבמלחמה מול העירייה, אתם תתנו פלטפורמה לעירייה".

    ומה עם ההורים?

    אני אמרתי להורים שמבחינתי מכיון ואנו לא הולכים ראש בראש – אחד מול השני, שיביאו אישור מהנהלת החינוך העצמאי ואז נסייע להם" מגלה ביטון טפח ומכסה טפחיים.

    השושבין המרכזי של הפתרון, סגן ראש העיר צביקה כהן אמר הערב למימרן: "לפני שלושה חודשים עליתי לשידור אצלך ואמרתי שמבחינתי קטמון קודם לספורטק. יש כאן 250 ילדים טהורים שרוצים ללמוד בחינוך חרדי. ברוך ה' ראש העיר הבין את הנושא והבאנו פתרון מנצח. כעת יש תוצאה שנותנת עוצמה לשכונה".

    על הסירוב של החינוך העצמאי לפתרון המשבר אמר כהן  "הילדים הללו לא בני ערובה. באופן טבעי נכון לרגע זה יש וועד הורים איתן ולוחם. ודאי שלא החינוך העצמאי יכול לטעון לכתר. יחד עם כך, אני מקווה שהסוף הטוב יהיה נעים לכולם. האנשים הללו טרוטי שינה במשך זמן ארוך מדי".

    בהמשך עלה לשידור, יואל, אחד מן ההורים, שאמר לאבי מימרן כי "למרות כל הקושי, ברוך ה' יומיים לפני תחילת השנה יש לנו מבנה ויש מתווה לטווח הרחוק".

    במענה לשאלת המראיין אמר יואל כי נכון להיום כל התלמידים נשארים במסגרת החרדית ואיש לא עבר למסגרת דתית לאומית.

    האזינו לשיחה המלאה



    0 תגובות